Ринок офісних приміщень

Сучасний російський ринок офісних приміщень будується, по більшій частині, на оренду офісів класів «В» і «В+»…

Однак, в умовах оптимізації витрат на ведення бізнесу та мінімізації витрат, багато компаній активно починають цікавитися офісами класу «С».

Проблеми на фінансових ринках змушують змінювати елітний бізнес-центр на більш скромне приміщення.

Глобального переселення поки не відбувається, але про підвищення попиту на офіси класу «С» варто задуматися.

Якісні приміщення класу «А», «В» і «В+», як і раніше, користуються високим попитом.

Вони однозначно виграють, за рівнем комфортності і якості надаваних послуг орендодавцям.

Адже офіси класу «С» не завжди обладнані навіть кондиціонером. Тим не менш, деякі компанії не в змозі платити високі орендні ставки.

І у виборі між скороченням кількості працівників і зменшенням витрат на офісні приміщення, вибирають останнє. Таким чином, виникає ланцюжок переселень: з офісів класу «А» – в офіси класів «В» і «В+», офісів класу «В» – в офіси класу «С».

В даний час обсяг зданих приміщень класу «С» на російському ринку варіює від 25 до 30%. Як правило, ці приміщення розташовані в будівлях колишніх НДІ або інших державних установ, адаптованих під офісну діяльність.

Висока вартість землі змусила девелоперів, фактично, припинити будівництво дешевих бізнес-центрів класу «С». Такі об’єкти економічно ефективно саме реконструювати.

Ринок офісних приміщень

На жаль, рівень сервісу, технічні характеристики комунікацій та оздоблення тут залишають бажати кращого. А кількість будівель, придатних для реконструкції, постійно скорочується.

Крім погіршення якості приміщень у нижчому класі, існує і так званий «іміджевий аспект». Не кожна компанія зважиться на переїзд в більш простий офіс, оскільки це може негативно позначитися на її репутації.

Але попит на офіси класу «С» стабільний, і має останнім часом деяку тенденцію до зростання. Особливо завантажений цей сегмент ринку на околицях великих міст.

Виходом зі складної ситуації може бути часткове переміщення компаній в більш дешеві приміщення. Підрозділи, що працюють з клієнтами, в цьому випадку, залишаються в офісах високого класу, інші підрозділи компанії переміщуються в низький клас.

Таким чином, виникає можливість оптимізувати витрати на оренду і не втратити імідж успішної організації…